Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání problematiky školní kázně na 2. stupni ZŠ z pohledu žáků a pedagogů
Cvejn Malá, Sabine ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na problematiku kázně a nekázně žáků na 2. stupni vybraných základních škol. Cílem práce je zjistit, jak na kázeň a nekázeň nahlížejí nejen samotní žáci, ale také jejich učitelé. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a je zde popsána kázeň z pohledu několika významných teorií. Práce se soustředí na rozdíl ve vnímání kázně a nekázně očima hlavních aktérů výchovně vzdělávacího procesu, na současné projevy nekázně a její příčiny. Praktická výzkumná část diplomové práce zachycuje výsledky výzkumu a popisuje rozdíly ve vnímání problematiky kázně učiteli a žáky 2. stupně vybraných základních škol. Pro tento kvalitativní výzkum jsem použila metodu polostandardizovaného rozhovoru. Rozhovory se odehrávaly prezenčně na dvou základních školách - Roztoky u Prahy, Kralupy nad Vltavou. Další rozhovory byly získané distanční podobou skrze online rozhovory. Vzhledem k menšímu výzkumnému vzorku nelze výsledky zobecnit, ale mohou být začátkem rozsáhlejšího a dlouhodobějšího výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Osobnost žáka, osobnost učitele, motivace, kázeň, nekázeň, výchovné problémy, školní pravidla, autorita
JAK UČITELÉ UDRŽUJÍ KÁZEŇ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
Kipor, Michael ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kázně na základních školách. V teoretické části práce jsou popsány nejběžnější projevy nekázně ve školním prostředí, jak nekázni předcházet a případné možnosti jak kázeňské přestupky řešit. Cílem empirické části práce je zjistit, jak se učitelé vypořádávají s nekázní žáků na 2. stupni základní školy a co žáky ovlivňuje v oblasti nedodržování pravidel ve vyučovacích hodinách. Výzkum je proveden metodou pozorování tříd a rozhovory s učiteli a žáky na základní škole v Praze. V závěru práce je shrnuta problematika kázně, různé pohledy na řešení kázně učiteli a důležité faktory, které žáci vnímají u učitelů za pozitivní nebo negativní. Aby byl průběh hodiny pro pracovní činnost maximálně efektivní, záleží jak na žácích, tak na práci a přístupu učitele. Klíčová slova: kázeň, nekázeň, učitel, chování žáka, autorita, výchova Název: JAK UČITELÉ UDRŽUJÍ KÁZEŇ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE Autor: Michael Kipor Vedoucí práce: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, PhD. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Projevy nekázně z pohledů učitelů základních škol
ŠTĚPÁNKOVÁ, Jana
Bakalářská práce mapuje projevy nekázně, vyskytujících se na ZŠ, je zde popsán pohled učitelů na své kompetence ve směru k řešení nekázně. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány základní teoretické poznatky, týkající se nekázně ve školách a přístupů ke kázni ve školách. Praktická část zkoumá projevy nekázně, kterou řeší učitelé na ZŠ, a to z jejich pohledu. Autorka dále mapuje, jak se cítí učitelé připraveni na řešení situací, které vznikají. V souladu s cílem práce je použit kvantitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí dotazníků. Výběrový soubor tvoří pedagogičtí pracovníci ZŠ.
Možnosti pregraduální přípravy učitelů 1. stupně ZŠ v oblasti zvládání kázeňských problémů žáků
ŠŤÁVOVÁ, Natálie
Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ v oblasti zvládání kázeňských problémů žáků. Jejím cílem je analyzovat současný stav výuky v této oblasti, zjistit pohled studentů na jejich přípravu a prostřednictvím návrhů řešení dané problematiky stanovit možnosti, jak aktuální situaci v rámci výuky zlepšit a pregraduální přípravu budoucích učitelů zefektivnit. Tato práce je součástí projektu GAJU 154/2016/S "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků".
Způsoby řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem na 1. stupni ZŠ
MELKOVÁ, Blanka
Cílem diplomové práce je představit, jakým způsobem začínající učitelé vnímají a řeší disciplinární problémy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickými poznatky, které zahrnují charakteristiku dítěte na prvním stupni ZŠ, osobnost začínajícího učitele a učitele obecně, kázeň, nekázeň, výchovné problémy a teoretický návrh pro řešení výchovných problémů. Druhá část se opírá o výsledky smíšeného výzkumného šetření, které probíhalo prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum se snaží zjistit, o jaké kázeňské problémy se přesně jedná, kam se učitelé s problémy obracejí, kdo nebo co jim nejvíce pomáhá, o jaké typy dětí s kázeňskými problémy jde a jakým způsobem učitelé řeší kázeňské problémy. Kvalitativní výzkum blíže pojednává o konkrétních problémech a subjektivním přístupu k jejich řešení. Diplomová práce vychází z institucionálního projektu GAJU (GAJU 154/2016/S) "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků."
Připravenost začínajících učitelů 1. st. ZŠ na řešení kázeňských problémů ve třídě
SULKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání začínajícího učitele 1. stupně základní školy, a to z hlediska jeho připravenosti na setkání se s kázeňskými problémy žáků. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň připravenosti začínajícího učitele 1. stupně základní školy na řešení kázeňských problémů ve třídě. Dílčím cílem je nahlédnutí do pregraduální přípravy začínajícího učitele a zodpovězení otázky, do jaké míry připravuje vysoká škola na řešení kázeňských problémů v praxi. Dalším cílem je zjištění pocitu připravenosti začínajících učitelů na řešení problémového chování žáků, a to na reálných i nastíněných případech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.